Дніпро, вул. Європейська 15, оф. 303
+38 (067) 005 3388

“Помилився цифрою”

Шахрайство з таксі: суть обману та коментарі фахівців

“Ваша картка заблокована”, “Родич потрапив до поліції”, “Ви виграли автомобіль”.  Ці афери старого зразка час від часу знову виходять на поверхню. Але шахраї “не сплять” і постійно мізкують над новими способами обману. Найсвіжіший з них – дзвінок нібито від водія таксі.  

Ало, доброго дня. Ви мені вибачте, будь-ласка, це вас турбує водій таксі зі служби таксі “Bolt”. Розумієте, я щойно відправляв смс-повідомлення з кодом підтвердження замовлення. І випадково помилився однією циферкою, на ваш номер відправив смс-повідомлення.  Ви не могли б подивитися, вам приходило смс-повідомлення від таксі “Bolt”? Дивіться, мені показує, що на ваш номер було відправлено. Розумієте, в смс-повідомленні буде код підтвердження замовлення. Я без цього коду не можу пасажира забрати. Подивіться, будь-ласка, якщо вам зараз прийде або може вже прийшло – там 4 циферки побачите, добре?  Наберете мене. 

В цій легенді є декілька “але”. Досить впевнена мова людини, яка нібито хвилюється за своє замовлення. Та сама подача інформації з кодом від таксі. 

Керівник напряму замовлення поїздок компанії “Bolt” в Україні Сергій Павлик у письмовому коментарі нашому телеканалу відповів наступне: 

“У додатку Bolt немає опції, яка б дозволяла водію відправити пасажирові код підтвердження поїздки. На платформі Bolt діє інший алгоритм роботи. Після замовлення поїздки в додатку користувача з’являється інформація про те, що замовлення було прийнято, а також ім’я водія та інформація про його авто. Основним засобом зв’язку водія та пасажира є додаток  Bolt, однак за необхідності водій може зателефонувати пасажиру, наприклад, щоб уточнити місце посадки. Ми радимо вести комунікацію з водієм безпосередньо через додаток. Компанія не розсилає SMS-повідомлень із кодом підтвердження поїздки. Код, який просять надати шахраї, є секретним кодом для входу до облікового запису пасажира. Якщо користувач отримав таке повідомлення, радимо не  повідомляти цей код стороннім особам, про що вказано в тексті повідомлення”

Аферу зафіксували не тільки у Дніпрі, а і у Харкові. Але з дещо зміненим сценарієм. Видання “Сегодня.юа” повідомляє код для скасування поїздки. В результаті чого з акаунту жертви схеми почали замовляти поїздки з різних регіонів України. За одну таку подорож мало не довелося заплатити 7 тисяч гривень. 

Але як діяти людині, яка може повестися на такі шахрайські дії, як їй довести, що вона постраждала? У відповіді на це питання нам допомогла адвокат Майя Сергєєва.

“Необхідно виходити з наступного: фіксувати смс, робити огляд телефону в поліції. Також я як адвокат ініціюю за клопотанням банківські виїмки, які підтверджують, що списалися гроші з рахунку. Вказані дії допоможуть встановити, що людина постраждала”, – прокоментувала вона. 

Варто зазначити, часто мобільний номер використовується як один з верифікаторів у багатьох віртуальних особистих кабінетах фінансових систем, операторів зв’язку, застосунків поштових послуг та різних електронних платформ, до яких може бути прив’язана банківська картка. Отримання так званого коду через SMS є додатковим засобом авторизації, а у деяких незахищених системах – єдиним засобом підтвердження доступу. 

Тож треба пам’ятати: ваша пильність – ваша безпека. Шахрайство під виглядом неуважних водіїв таксі – лише крапля в морі способів обману. Зловмисники можуть представитися вам як поліцейський, співробітник банку, пенсійного фонду чи податкової. Як волонтер або покупець вашого товару. Вони можуть запитувати реквізити вашої картки, обіцяти неочікувані гроші, наполегливо переконувати зробити те, що ви ще хвилину тому робити не збиралися, спрямовувати вас до терміналу або банкомату. І навіть – торкатися тривожної теми. 

У таких випадках важлива “холодна голова”. 

Поширити:
14 Січня, 2022