Плідний рік видався у інтернет-злочинців. У 2020 році до кіберполіції надійшло понад 30 тисяч звернень щодо шахрайства у всесвітній мережі.
Найчастіше зловмисники ошукували потерпілих, продаючи неіснуючі товари на платформах оголошень або у соцмережах. Як правило, в таких випадках аферисти вимагали передплату за товар, однак після отримання грошей – блокували покупців.
Не менш поширеними у 2020 році були телефонні шахрайства. Зловмисники видавали себе за працівників банку або представників мобільного оператора.
У розмовах повідомляли про нібито блокування картки або ж про отримання доступу до банківського рахунку сторонніми особами. Аферисти випитували конфіденційні дані, зокрема термін дії картки, PIN-код та тризначний верифікаційний код, коди банків та мобільних операторів. Згодом зібрану інформацію вони використовували для привласнення грошей із банківських рахунків.
Минулого року телефонні шахраї також видавали себе за правоохоронців або лікарів і діяли за схемою “ваш родич потрапив у ДТП”.
Фахівці департаменту кіберполіції зазначають, шахраї завжди підлаштовуються під потреби суспільства і щоразу вигадують нові схеми злочинів. Аби мінімізувати ризики привласнення грошей інтернет-аферистами, громадянам слід бути обачними та дотримуватися правил кібергігієни.
Не слід нікому передавати дані своєї банківської картки, пам’ятайте: працівники банку ніколи не запитують таку інформацію. Для безпечного онлайн-шопінгу використовуйте лише перевірені ресурси та обирайте післяплату. Не переходьте за сумнівними посиланнями та уважно перевіряйте правильність назви необхідного сайту.