Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання знань школярів перших-четвертих класів. Відповідний наказ і текст рекомендації оприлюднено на сайті МОН.
Так, звичну бальну систему оцінювання пропонують замінити на вербальну або рівневу оцінку. Крім того, оцінювання повинно бути анонімним для сторонніх осіб. Та доступним лише для школяра та його батьків.
“Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – “початковий” (П), “середній” (С), “достатній” (Д), “високий” (В)”, – йдеться у повідомленні
У відомстві додали, що така система оцінювання буде допомагати учням усвідомлювати власні успіхи і шляхи подолання труднощів.
Так, оцінювання особистих надбання школярів у 1-2 класах – радять позначати вербальною оцінкою, а у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.
Організовуючи освітній процес слід враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі й триває постійно.
Також об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів.
“Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання”, – йдеться в повідомленні.