Знати свої права та подорожувати з комфортом. При складанні маршруту подорожі українці все частіше надають перевагу потягам. Адже це суттєво економить час на дорогу. Проте далеко не всі знають, на які права та послуги можна розраховувати під час та після мандрівки.
Так, наприклад, усі пасажири, які придбали квиток, у тому числі й електронний, можуть безкоштовно користуватися туалетами на залізничних вокзалах і станціях на шляху прямування поїзда.
Якщо ж вам закортіло поїсти в потязі продукти швидкого приготування, ви маєте право попросили окріп у провідника, та отримати його безкоштовно. А ще — склянку і ложку.
Матуся поклала в дорогу домашню індичку та сОлодощі. Не біда. У купе провідника завжди є холодильник, яким ви можете скористатися.
Якщо ж раптом під час мандрівки вам стало зле та вам потрібна допомога, ви можете звернутися до провідника. Адже у кожного з них є аптечка.
А ось ті, хто бояться висоти або ненадійно почуваються на верхній полиці в поїзді, можуть попросити у провідника спеціальні ремені безпеки.
Якщо подорожуючи влітку ви опинилися в вагоні без кондиціонування, можете пересісти в інший вагон, де він є, попередивши провідника. Однак це можливо тільки за наявності вільних місць.
Випадково проїхали свою станцію? Не засмучуйтесь. Підійдіть до начальника поїзда зі своїм квитком. Він складе акт про продовження дії проїзного документа, і ви зможете повернутися безкоштовно в кінцевий пункт призначення, зазначений у білеті.
Також кожен мандрівник може отримати страхову компенсацію у разі отримання фізичної травми під час подорожі. Щоб розраховувати на таку виплату, необхідно в обов’язковому порядку оформити акт про нещасний випадок у поїзді і зберегти свій проїзний документ. Після цього варто зв’язатися зі страховою компанією, контакти якої зазначені у квитку.