З січня цього року в Україні розпочався новий етап подання декларації державними службовцями. Передбачений він законом “Про запобігання корупції”. Крім звичних відомостей, в декларації з’явилась нова вимога – вказувати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі.
Цей номер люди отримують разом з ID-карткою або біометричним паспортом. Присвоюється він раз і назавжди, так само як і ідентифікаційний код. На ID-картці номер знаходиться внизу з правої сторони та складається з послідовності восьми та п’яти цифр. Перші 8 цифр – це дата народження особи у форматі – рік народження, місяць та дата. Далі йде чотиризначний код: для чоловіків – непарний, для жінок- парний. Остання цифра номеру – контрольна та унікальна.
Зазначимо, що звичайний паперовий паспорт унікального номеру не містить. Тож, держслужбовець з таким паспортом в декларації або нічого не вказує, або зазначає унікальний номер зі свого біометричного паспорту, за умови якщо він є. Та фахівці наголошують: краще оформити ID-картку. До того ж процедура досить проста. Для цього достатньо звернутися за місцем реєстрації, подати внутрішній паспорт, ідентифікаційний код та квитанцію про сплату адміністративного збору.
Нагадаємо, зараз ID-картку видають особам з 14-ти років. Інші за бажанням можуть її оформити замість паспорту старого зразка. Коли людині виповнюється 25 та 45 років, вона має місяць на оновлення фотографії, якщо в строки не вкластися, паперовий документ змінюють на ID-картку.
https://www.otv.ua/tVO863x3-g0